Pages

Saturday, June 13, 2009

ක්‍රිකට් මැච් සහ වෙළඳ දැන්වීම්

දැන් ඉතින් යුද්දෙත් ඉවර නිසා හැමෝගෙම කතාව ක්‍රිකට්. ඒකත් එක්තරා ආකාරයකින් වැරැද්දක් නෑ. මොකද මනුෂ්‍යයා කියන්නෙ හැම දේටම ඔලුව දාන, නිකං ඉන්න බැරි සතෙක් නේ? ඒක නිසා ඔහුට හැම වෙලේම යම් කාර්යයක යෙදිල ඉන්න අවශ්‍යයි. ඒකෙන් අදහස් කරන්නේ කය වෙහෙසා කරන වැඩක්ම නොවෙයි, මනස යම් කාර්යයක යෙදවීමක්!

ක්‍රිකට් මැච් කියන්නෙ ඔය කටයුත්තට නියමෙට ගැළපෙන මෙවලමක්. දැන් T20 ලෝක කුසලාන තරඟාවලියත් පැවැත්වෙනවානෙ. අපේ කට්ටියත් දිනාගෙන යනවා. ඉතින් හැමෝගෙම අවධානය ඒ අතට යොමු වෙන එක පුදුමයක් නොවෙයි. නමුත් මම අද යන්නෙ ක්‍රිකට් ගැන කතාකරන්න නොවෙයි. ක්‍රිකට් තරඟ ප්‍රචාරය කරන අපේ මාධ්‍ය මහතුන්ට චෝදනාවක් එල්ල කරන්න!

ඒක තමයි වෙළඳ දැන්වීම්.

ප්‍රචාරණය සහ වෙළඳ දැන්වීම් කියන්නෙ විද්‍යුත් මාධ්‍යයට නැතුවම බැරි දෙයක්. විශේෂයෙන්ම ක්‍රිකට් තරඟ කියන්නෙ වෙළඳ දැන්වීම් ප්‍රචාරය කරගන්න අනගි අවස්ථාවක්. නමුත් මේවා, තරඟය නරඹන්නන්ට බාධාවක් වනවා නම්?

කොතරම් අප්‍රියජනක වුවත් වෙන්නේ එයම තමයි. දැනට විකාශය වන T20 තරඟාවලියේ තත්ත්වය තවත් දරුණුයි. ප්‍රේක්ෂකයාට නිදහසේ තරඟය නරඹන්නට ඉඩක් ලැබෙන්නේ නැති තරම්. බොහෝ විට පන්දු ඕවරයක අවසාන පන්දුව යවා පිතිකරුවා පහර එල්ල කර අවසන් වන විටම විකාශය වන්නේ වෙළඳ දැන්වීමක්. අඩු තරමින් පන්දුව ගියේ කොහේටද වත් කියා ප්‍රේක්ෂකයාට බලාගැනීමට ඉඩක් ලැබෙන්නේ නැහැ. එසේම දැවීයාමක වැනි වැදගත් අවස්ථාවක replay එකක් යන විටම එන්නේත් වෙළඳ දැන්වීමක්.

වෙළඳ දැන්වීම් වල හිමිකම තියන සමාගම් සහ ප්‍රචාරය කරන මාධ්‍ය ආයතන තදින් මතක තබාගතයුතු කරුණක් නම් ප්‍රේක්ෂකයන් රූපවාහිනිය අසල රැඳී සිටින්නේ ක්‍රිකට් තරඟය නැරඹීමට මිසක් වෙළඳ දැන්වීම් නැරඹීමට නොවන බව. නරඹන තරඟයට බාධා වන ලෙස කොපමණ අලංකාර වෙළඳ දැන්වීමක් වුවද ප්‍රචාරය වනවා නම් ප්‍රේක්ෂකයාගේ සිත තුළ ඇතිවන්නේ කෝපයක්. ඉන් සිදුවන්නේ ප්‍රචාරණය කරගැනීමට බලාපොරොත්තු වන වෙළඳ භාණ්ඩය කෙරෙහිත් නරඹන්නාගේ සිතේ කෝපයක් හටගැනීම. ඒ අනුව ක්‍රිකට් තරඟයක් අරමුණු කරගෙන දිගට හරහට වෙළඳ දැන්වීම් දැමීම හරහා සිතන තරම් ජනප්‍රියත්වයක් වෙළෙඳ භාණ්ඩයකට හිමිවන්නේ නැහැ. ඇතැම් විට එය වෛරයක් තරමට දුරදිග යා හැකියි!

මට නම් පෙනෙන හැටියට දැන්වීම ප්‍රචාරය කරන ආයතනය කරන්නේ තරඟය විකාශය වෙන කාල සීමාව තුල
තමන්ට ලබාදී ඇති දැන්වීම් ප්‍රමාණය "ඔබාගැනීම" සඳහා කාලයත් සමඟ සටනක නිරත වීම. කෙසේ නමුත් භාණ්ඩයේ නිෂ්පාදකයා සහ ප්‍රචාරය කරන ආයතනය යන දෙකම මේ වැරැද්දට වගකිව යුතුයි...

4 comments:

චමි.දේ.වා said...

ඔව් චමිත. ඔය කියන එක ඇත්ත.මේ දවස් වල ටීවී screen එකත් කුඩා කරලා.ලකුණු පෙනෙන්නෙත් නෑ...

Supun Budhajeewa said...

ඔවු.. මම බැලුවෙ අපි බඩු ගන්නෙ ඔය දැන්වීම් බලලම ද ?

Anonymous said...

go for sattelite tv for real taste of cricket!

ගයන්ත said...

Airtel Ad එකක් දානවා. Music එකකුත් එක්කම..

මුංට *(&%^%%&*)^£$"£^... :/

Post a Comment

මේ ලිපිය ගැන ඔබට හිතෙන්නේ මොකක්ද? ගල්, මුල්, මල් ඕන දේකට ඉඩ...
සිංහලෙන් යතුරු කරන්නට යුනිකේත එසැණින් පරිවර්තකය භාවිතා කරන්න පුළුවන්.